23/09/20
A kulcsszavak fontosságáról és a leggyakoribb hibalehetőségekről már korábbi cikkeinkben is olvashattál. Ezúttal pedig abban fogunk neked segítséget nyújtani, hogy hogyan készíthetsz kulcsszókutatást, hogy szuper tartalmakkal tölthesd fel az online felületeidet.
Egy vállalkozás életében rengeteg olyan esemény van, amikor szükségessé válik a kulcsszókutatás. Ez tehát azt jelenti, hogy nem csak Google Ads kampányok készítésekor érdemes összeállítanod egy kulcsszókészletet a különböző hirdetéscsoportokra vonatkozóan. Ezt akkor is jó, ha megteszed, amikor a weboldaladra tervezel tartalmakat. Sőt, sokszor új termékek vagy szolgáltatások bevezetésekor is hasznos információkhoz juthatsz.
Amikor megtervezed a blogodon feldolgozandó témákat, akkor a kulcsszókutatás lesz a segítségedre abban, hogy biztosan a célközönséged számára hasznos és érdekes tartalmakat készíts. A megfelelő kulcsszavak kiválasztásához azonban nem csak a keresési mennyiségekkel és a vevők érdeklődésével kell számolnod.
A tartalomgyártási stratégiád felállításakor pontosan meghatározott célok mentén kell dolgoznod. Tudnod kell, mit vársz a vásárlóidtól és miért. A blogodon megjelenített cikkeknek nemcsak az a feladatuk, hogy leadeket szerezz velük, hanem az is, hogy közelebb vigyenek a céljaidhoz.
Épp ezért nem biztos, hogy érdemes túl sok olyan témára időt áldoznod, ami talán magas olvasottsággal kecsegtet, de nem gazdagítja érdemben a vásárlóidat. Olyan információkhoz, nézőpontokhoz, esetleg tanulságos történetekhez kell juttatnod azokat, akik elolvassák a cikkeidet, ami épp annyira szolgálja őket, mint téged.
Ha pontosan felállítottad a hosszú, illetve rövid távú céljaidat és tudod, mit vársz a vásárlóidtól, akkor itt az ideje, hogy nézőpontot válts. Képzeld magad a helyükbe és gondold át, milyen problémát oldasz meg, milyen igényt elégítesz ki a termékeiddel/szolgáltatásaiddal? Vajon azok, akik ezekkel a problémákkal és igényekkel szembesülnek, mit gondolnak? Milyen szavakkal írnák körül mindezt?
A kulcsszókutatás során mindig tartsd szem előtt, hogy a vásárló vajon a vásárlói életútjának melyik pontján állhat, amikor egyes keresési kifejezéseket beír a keresőbe. Általában az egyszavas, head keyword-öket akkor használják, amikor még messze vannak a tényleges vásárlástól. Közvetlenül vásárlás előtt pedig már úgynevezett long tail keyword-öket használnak a kereséseikhez.
Ezért amikor tartalomgyártáson töröd a fejed, akkor legjobb, ha a vásárlási életút minden lépcsőjére akad a tarsolyodban egy-egy kiváló cikk. Ami közelebb viheti a vevőket, hogy megtalálják, amit keresnek és amit kínálsz nekik.
Elvégezted a szükséges előkészületeket? Akkor tegyük át a gyakorlatba az eddigieket. Készíts egy táblázatot, vagy nyiss egy lapot egy egyszerű jegyzettömbben és szedd össze azokat a szavakat, amelyek rögtön eszedbe jutnak, lehetőleg témakörökre osztva (Márka, Termékcsoportok, Termékek, Szolgáltatások, Csomagajánlatok).
Nézd át a csoportokat és figyeld meg, vannak-e közöttük egyezések. Ha kész vagy az ötleteléssel, használd a Google keresőjét és írd be az általad meghatározott kulcsszavakat, majd nézd meg, hogyan egészíti ki a keresések alapján. Ebből láthatod, hogy milyen irányba vihetnek ezek a kifejezések és valószínűleg sok kizárandó kulcsszóötletet is találsz, amelyeket az Ads-ben használhatsz is.
Hasznodra lehet még a további, long tail kulcsszavak összegyűjtésében a keywordtool.io oldal és a Ubersuggest is. Utóbbinál ráadásul keresési mennyiséggel kapcsolatban is kapsz információt, ezért nagyon hasonló a Google Ads kulcsszótervezőjéhez. De nem szabad elfelejteni, hogy az Ads tervezője kifejezetten a keresési kampányok optimalizálására fókuszál.
Ha további kérdéseid vannak SEO-val kapcsolatban vagy segítségre van szükséged, vedd fel velünk a kapcsolatot!